1. Discover Toyota
  2. Gazoo racing
  3. Toyota GR Yaris
  4. Born from WRC
Vreau să văd...

Noul GR Yaris - o abordare neobișnuită pentru segmentul hot hatch

Acest model este o adevărată forță născută în WRC și concepută de o echipă orientată către un  singur țel - victoria. Dezvoltat împreună cu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, îmbină cunoștințele și tehnologia de vârf din lumea motorsport în controlarea oricărui traseu a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) și a senzațiilor deosebite zilnic.

Uniți prin raliu

În 2014, destinul i-a adus în același loc pe Tommi Mäkinen și Akio Toyoda. Patru ori campion WRC și președintele Toyota sunt pasionați de raliuri, identificându-se într-o experiență de condus pe gheață. A fost momentul principal care a demarat întoarcerea glorioasă Toyota în WRC cu o mașină sport destinată câștigului - noul GR Yaris.

Totul pentru GR-FOUR

În centrul noului GR Yaris se află GR-FOUR - primul sistem de tracțiune integrală sport de la Toyota din ultimii 20 de ani. Prin colaborarea cu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team și a piloților WRC, acest sistem asigură trancțiune și control remarcabil.

  • Controlează experiența

    Sistemul de tracțiune integrală al modelului GR Yaris dispune de trei opțiuni: Track (50:50), Sport (30:70) și Normal (60:40), adaptând mașina conform dispoziției. Indiferent că vrei o precizie înaltă pe pista de curse, o senzație de tracțiune spate mai energică pe drumurile de țară sau o agilitate înaltă urbană, acest sistem îți realizează necesitățile. 

  • Echilibrează cuplul

    Sistemul de tracțiune integrală ușor GR-FOUR dispune de un cuplaj cu reacție rapidă și un ambreiaj electronic ce armonizează puntea față și spate. La frânarea în viraje, sistemul direcționează cuplul către roțile posterioare, intensificând controlul și încrederea.

  • Înfruntă circuitul

    Diferențialele Torsen cu alunecare limitată (LSD) ale punții față și spate sunt componente ale pachetului opțional Circuit Pack, destinat performanțelor de top GR Yaris. Prin reglarea distribuției de cuplu între roțile din partea stângă și cele din dreapta, LSD-ul asigură o distribuție eficientă, o maximizare a vitezei și o distracție sporită la volan.

Reacție la curse

Motorul GR Yaris este unul compact, ușor și de turație mare. Propulsorul turbo de 1,6 litri este pregătit să înfrunte cursele și să ofere emoție pe șosea.

  • Putere 261 C.P. DIN 
  • Cuplu motor 360 NM
  • 0-100 km/h 5.2 sec
  • Viteză maximă  230 km/h

  • Deținătorul clasei mondiale

    Cu o putere de 261 C. P. DIN și un cuplu de 360 Nm, acesta este cel mai puternic motor de serie cu trei cilindri din lume. Tractabil și ușor de condus în oraș, dar și palpitant în afara acestuia, GR Yaris oferă un raport putere/greutate de 4,9 kg per C. P. DIN.

  • Bazat pe competiție

    Noul motor cu trei cilindri dispune de „know-how” din motorsport și de materiale neobișnuite unei mașini în serie. Încorporând un cap motor și un bloc unic, un arbore cotit și pistoane personalizate, un turbo cu rulmenți cu bile cu o singură rotiță, acest motor ușor are o putere crescută, direcționată spre reușite.

  • Îmblânzitorul puterii

    Puterea actuală este evidențiată de noua platformă cu suspensie înaltă cu brațe duble. Discurile frontale puternice cu diametrul de 356 mm, echipate cu etrier de patru pistoane au o capacitate excepțională de frânare. Pe când transmisia manuală cu 6 trepte contribuie la implicarea și distracția condusului.

Pregătit de succes

Spre deosebire de majoritatea mașinilor noi, GR Yaris nu a fost proiectat doar pentru atenție, ci pentru a străluci pe traseu cu o eleganță aparte. Prin forma sa joasă, lățimea și designul spectaculos, conturul său aerodinamic utilizează o gamă de materiale ușoare, fiind sigur de învingerea traseelor Raliului Finlandei și a curbelor fluide de șosea.

  • Mai ușor, mai priceput

    În căutarea realizărilor, s-a micșorat caroseria unui Yaris obișnuit cu 38 kg. Datorită noului acoperiș din polimer cu fibră de carbon, ușilor fără rame și a componentelor, precum capota, ușile și hayonul din aluminiu, noua mașină sport compactă satisface prin agilitate, reacții rapide și precizie.

  • Mai jos, mai larg, mai lin

    În optimizarea succesului aerodinamic și maximizarea răcirii, echipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a efectuat nenumărate teste în tunelul aerodinamic. Conturul distinctiv de tip coupé al modelului GR Yaris și coborârea lină a acoperișului cu 91 mm asigură o direcționare fluentă a aerului către partea posterioară a mașinii.

  • Mai evidențiat

    Poziția largă și musculoasă a mașinii noastre sport este completată de setul de jante din aliaj de 18 inch cu 10 spițe. Pentru a diminua greutatea nesuspendată și pentru a mări agilitatea și aderența, jantele ușoare din aliaj forjat de 18 inch cu pneuri Michelin Pilot Sport 4 fac parte din pachetul opțional Circuit Pack al modelului.

Produs de Motomachi

La producerea unei mașini cu personalitate, precum GR Yaris, există un singur loc în care visul tău poate deveni realitate: Motomachi, Japonia. Producătorul legendarelor Lexus LFA și Supra A80, Motomachi servește la moment ca gazdă pentru prima linie de producție GR, gata să creeze manual un hot hatch distictiv.

Fiecare unitate GR Yaris este produsă manual de experți, mărind timpul de peste 10 ori decât al unei mașini obișnuite produse în serie. Linia de producție a fost îmbunătățită cu elemente, precum verificări detaliate ale alinierii caroseriei și sudarea suplimentară, asigurând că fiecare GR Yaris este creat cu atenție și grijă meticuloasă ca o adevărată mașină de curse personalizată.