Cu siguranță, acesta a fost doar începutul: prima generație Prius a prezentat oamenilor un concept nou de motorizare, fiind o alternativă de nișă față de modelele convenționale pe benzină și diesel cu care erau obișnuiți și încrezuți europenii.
Înainte ca Prius să fie transformat în 2003, aproximativ 4.000 de unități au fost vândute. Odată cu lansarea celei de-a doua generații, modelul înnoit cu un stil mai contemporan de hatchback prezenta progrese semnificative. Economia de combustibil a crescut cu 15%, ajungând la 4,3 l / 100 km, pe când emisiile de CO2 au scăzut la 104 g / km. Tot odată, șoferii erau conștienți de valoarea reducerii amprentei de carbon și a energiei, iar legiuitorii de pe tot continentul au demarat sistemele de impozitare care favorizează vehiculele mai ecologice.
Prius a fost modelul care a deschis calea vehiculelor hibride, succesorul său însă a sporit notorietatea și popularitatea acestei tehnologii. Cea de-a treia generație Prius, lansată în 2009, a sporit accesibilitatea publicului. Puterea vehiculului a crescut cu aproximativ o treime față de modelul din 2000, în timp ce consumul de combustibil a înregistrat o îmbunătățire semnificativă de 23%, iar nivelurile de CO2 au scăzut pentru prima dată sub pragul de referință de 100g / km.
Datele respective demonstrează atingerea obiectivului ecologic datorită modelului Prius evidențiat prin câteva trăsături: automobil ușor de condus, practic în utilizare și lider în eforturile de reducere a consumului de combustibil și a emisiilor de carbon.
Pe parcursul acestui deceniu, Prius a schimbat peisajul auto și a pregătit clienții pentru alte modele din gama hibridă - Yaris și Auris - produse în Europa și marcate ca esență a activității. Prius a devenit o familie de modele de sine stătătoare, odată cu lansarea în 2012 a modelului Prius+, primul vehicul complet hibrid cu șapte locuri din lume și a modelului Prius Plug-in Hybrid.
Automobilul Prius Plug-in Hybrid, în premieră mondială a fost un alt model inovator cu o puternică baterie litiu-ion reîncărcabilă printr-o simplă conexiune la o sursă de alimentare de la domiciliu, de la locul de muncă sau dintr-o parcare publică, fapt ce permite parcurgerea unor distanțe și viteze mai mari, folosind energia electrică cu emisii zero, în comparație cu Prius convențional.
Europa a fost mediul cheie de testare pentru această tehnologie, cu un program public de leasing lansat în Franța în parteneriat cu firma producătoare de energie electrică EDF în 2007 - anul în care am atins cifra de un milion de vânzări a vehiculelor hibride la nivel mondial. Cunoștințele obținute în timpul acestui test și a altor teste din întreaga lume au remarcat cele mai bune performanțe ale noii mașini lansate pe piață. Ne-am asigurat că Prius Plug-in poate acoperi majoritatea călătoriilor urbane tipice din Europa doar cu energie electrică, fără emisii de gaze de eșapament dăunătoare și cu un consum zero de combustibil.
Prius a schimbat percepția oamenior în acceptarea și înțelegerea tehnologiei hibride. Astăzi, acesta reprezintă o alegere familiară și populară pentru un număr impresionant de persoane care apreciază calitatea lină, sofisticată și fiabilitatea durabilă a conduceriii, dar și randamentul eficient.